GVA neemt uw zorgen uit handen

Wij zijn een administratie kantoor in Elburg waar u als particulier, ZZP-er of MKB ondernemer aan het juiste adres bent voor al uw administratieve- en belastingzaken.

GVA uw partner in ondernemen

Wie we zijn

GVA staat voor persoonlijke (professionele) benadering.
De medewerkers van GVA zijn goed opgeleide mensen en hebben ruime ervaring in de accountancy branche. Hierdoor kunnen zij u op accurate wijze van dienst zijn bij al uw ondernemersvraagstukken.

GVA is opgericht in 2004 en ontstaan uit de gedachte dingen beter te kunnen.
Door vergaande ontzorging van en betrokkenheid bij de ondernemer denken wij als GVA onze klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Wat we doen

GVA is dienstverlening in de ruimste zin.

  • Wilt u investeren, wij helpen u met uw investeringsbegroting, liquiditeits
    begroting  en financieringsaanvraag.
  • Heeft u behoefte aan  ondersteuning/vervanging  van uw administrateur  of controller,  dan kan één van onze medewerkers hier een passende
    invulling aan geven.
  • Plannen voor het starten van een onderneming en behoefte aan een
    sparringpartner, wij helpen u verder met raad en daad.
  • Willen weten hoe uw onderneming er  nu voor staat en niet pas na afloop
    van het boekjaar!
Helpt iedere ondernemer
Up-to-date inzicht
Altijd helder
naar GVA Insights

GVA Samenop

Makkelijk online samenwerken met GVA Samenop. 
Losse bonnetjes, ordners met facturen of overzichten bijhouden in Excel is niet meer nodig. 
U levert alles digitaal aan en GVA doet de rest!

Vanmorgen getankt of een factuur ontvangen per post? Fotografeer dan direct het bonnetje of de factuur met de app! De bonnetjes worden dan direct automatisch geboekt en door GVA gecontroleerd. Zo raakt u nooit meer bonnetjes en facturen kwijt.

Via de app heeft u altijd actueel inzicht in uw administratie. Wie zijn uw beste klanten en hoe staat het met de omzet? In het online dashboard heeft u duidelijk inzicht via overzichtelijke diagrammen.

naar GVA Samenop

NIEUWS

Trefwoord:

11-01-2018
Asbestsanering monumentenpand

Anders dan de onderhoudskosten van een normale woning zijn de onderhoudskosten van een monumentenpand aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. De aftrekbaarheid is beperkt tot de kosten die gemaakt worden om het pand in bruikbare staat te herstellen of te houden.

Een van de eigenaren van een monumentenpand, dat was verbouwd tot appartementen, wilde als onderdeel van de onderhoudskosten van het pand de kosten van asbestsanering in aftrek brengen. De inspecteur weigerde de aftrek omdat de kosten alleen noodzakelijk zouden zijn vanwege de verbouwing tot appartementen en daarmee geen onderhoudskosten waren. Hof Arnhem-Leeuwarden stond de aftrek wel toe. Uit een rapport van het bouwbedrijf en de asbestsaneerder bleek dat op veel plaatsen in het pand asbest aanwezig was. De asbestplaten waren al voor de verbouwing op meerdere plekken beschadigd door boren, spijkers en schroeven. Daardoor bestond het risico dat asbestdeeltjes zouden vrijkomen. Naar het oordeel van het hof was asbestsanering noodzakelijk om het pand in bruikbare staat te krijgen, ook als het pand niet verbouwd zou zijn.

Bron: Hof Arnhem-Leeuwarden | jurisprudentie | ECLINLGHARL201711191, 16/00322 | 11-01-2018

Terug