GVA neemt uw zorgen uit handen

Wij zijn een administratie kantoor in Elburg waar u als particulier, ZZP-er of MKB ondernemer aan het juiste adres bent voor al uw administratieve- en belastingzaken.

GVA uw partner in ondernemen

Wie we zijn

GVA staat voor persoonlijke (professionele) benadering.
De medewerkers van GVA zijn goed opgeleide mensen en hebben ruime ervaring in de accountancy branche. Hierdoor kunnen zij u op accurate wijze van dienst zijn bij al uw ondernemersvraagstukken.

GVA is opgericht in 2004 en ontstaan uit de gedachte dingen beter te kunnen.
Door vergaande ontzorging van en betrokkenheid bij de ondernemer denken wij als GVA onze klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Wat we doen

GVA is dienstverlening in de ruimste zin.

  • Wilt u investeren, wij helpen u met uw investeringsbegroting, liquiditeits
    begroting  en financieringsaanvraag.
  • Heeft u behoefte aan  ondersteuning/vervanging  van uw administrateur  of controller,  dan kan één van onze medewerkers hier een passende
    invulling aan geven.
  • Plannen voor het starten van een onderneming en behoefte aan een
    sparringpartner, wij helpen u verder met raad en daad.
  • Willen weten hoe uw onderneming er  nu voor staat en niet pas na afloop
    van het boekjaar!
Helpt iedere ondernemer
Up-to-date inzicht
Altijd helder
naar GVA Insights

GVA Samenop

Makkelijk online samenwerken met GVA Samenop. 
Losse bonnetjes, ordners met facturen of overzichten bijhouden in Excel is niet meer nodig. 
U levert alles digitaal aan en GVA doet de rest!

Vanmorgen getankt of een factuur ontvangen per post? Fotografeer dan direct het bonnetje of de factuur met de app! De bonnetjes worden dan direct automatisch geboekt en door GVA gecontroleerd. Zo raakt u nooit meer bonnetjes en facturen kwijt.

Via de app heeft u altijd actueel inzicht in uw administratie. Wie zijn uw beste klanten en hoe staat het met de omzet? In het online dashboard heeft u duidelijk inzicht via overzichtelijke diagrammen.

naar GVA Samenop

NIEUWS

Trefwoord:

10-01-2019
Te late inkeer

Vrijwillige inkeer is een strafverminderende omstandigheid. Er is sprake van een vrijwillige inkeer wanneer een belastingplichtige voordat hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de Belastingdienst met de onjuistheid of onvolledigheid van zijn aangifte bekend is of zal worden alsnog de juiste informatie verstrekt. De rechtbank Gelderland heeft het betoog van een belastingplichtige dat een beroep op de inkeerregeling mogelijk blijft zolang er een serieuze mogelijkheid bestaat dat de Belastingdienst niet op de hoogte raakt van de onregelmatigheid in de aangifte, afgewezen.

De rechtbank kwam tot dit oordeel in een procedure van een cliënt van de Zwitserse UBS-bank. De Belastingdienst heeft op 23 juli 2015 de Zwitserse belastingautoriteiten om informatie gevraagd over Nederlandse rekeninghouders van de bank. UBS heeft haar Nederlandse cliënten al in 2014 gevraagd om bewijzen van een juiste fiscale aangifte over te leggen. De bank heeft haar Nederlandse cliënten op de hoogte gesteld van het informatieverzoek. Nadat de Zwitserse Belastingdienst een officiële aankondiging over het informatieverzoek heeft gepubliceerd, hebben Nederlandse media op 27 september 2015 over het verzoek bericht. Volgens de rechtbank laten deze feiten geen andere conclusie toe dan dat de cliënt van de bank objectief gezien kon weten of vermoeden dat de Belastingdienst op de hoogte zou raken van de Zwitserse bankrekening. Pas daarna is het formele beroep op de inkeerregeling gedaan. Vervolgens heeft het nog ruim vier maanden geduurd voordat alle gegevens met betrekking tot de bankrekening aan de Belastingdienst zijn verstrekt.

Bron: Rechtbank | jurisprudentie | ECLINLRBGEL20191, AWB 17/3271, 17/3315, 17/3316, 17/3317, 17/3318, 17/3319, 17/3320, 17/3321, 17/3322, 17/3323, 17/3324 en 17/3325 | 10-01-2019

Terug