GVA neemt uw zorgen uit handen

Wij zijn een administratie kantoor in Elburg waar u als particulier, ZZP-er of MKB ondernemer aan het juiste adres bent voor al uw administratieve- en belastingzaken.

GVA uw partner in ondernemen

Wie we zijn

GVA staat voor persoonlijke (professionele) benadering.
De medewerkers van GVA zijn goed opgeleide mensen en hebben ruime ervaring in de accountancy branche. Hierdoor kunnen zij u op accurate wijze van dienst zijn bij al uw ondernemersvraagstukken.

GVA is opgericht in 2004 en ontstaan uit de gedachte dingen beter te kunnen.
Door vergaande ontzorging van en betrokkenheid bij de ondernemer denken wij als GVA onze klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Wat we doen

GVA is dienstverlening in de ruimste zin.

  • Wilt u investeren, wij helpen u met uw investeringsbegroting, liquiditeits
    begroting  en financieringsaanvraag.
  • Heeft u behoefte aan  ondersteuning/vervanging  van uw administrateur  of controller,  dan kan één van onze medewerkers hier een passende
    invulling aan geven.
  • Plannen voor het starten van een onderneming en behoefte aan een
    sparringpartner, wij helpen u verder met raad en daad.
  • Willen weten hoe uw onderneming er  nu voor staat en niet pas na afloop
    van het boekjaar!
Helpt iedere ondernemer
Up-to-date inzicht
Altijd helder
naar GVA Insights

GVA Samenop

Makkelijk online samenwerken met GVA Samenop. 
Losse bonnetjes, ordners met facturen of overzichten bijhouden in Excel is niet meer nodig. 
U levert alles digitaal aan en GVA doet de rest!

Vanmorgen getankt of een factuur ontvangen per post? Fotografeer dan direct het bonnetje of de factuur met de app! De bonnetjes worden dan direct automatisch geboekt en door GVA gecontroleerd. Zo raakt u nooit meer bonnetjes en facturen kwijt.

Via de app heeft u altijd actueel inzicht in uw administratie. Wie zijn uw beste klanten en hoe staat het met de omzet? In het online dashboard heeft u duidelijk inzicht via overzichtelijke diagrammen.

naar GVA Samenop

NIEUWS

Trefwoord:

10-01-2019
Ontbrekende verliesherzieningsbeschikking

Een negatief inkomen in box 1 van de inkomstenbelasting kan worden verrekend met positieve inkomens van eerdere of latere jaren. Een negatief inkomen wordt door de Belastingdienst in een verliesbeschikking vastgesteld. De verrekening van een verlies wordt ook bij beschikking vastgesteld. Wanneer een aanvankelijk vastgesteld verlies later wordt gewijzigd, bijvoorbeeld door het opleggen van een navorderingsaanslag, heeft dat gevolgen voor de verrekening van het eerder vastgestelde verlies.

De Belastingdienst stelde het inkomen in box 1 van een belastingplichtige over 2008 aanvankelijk vast op een negatief bedrag. Dit verlies werd bij beschikking verrekenend met het positieve inkomen van 2005. Vervolgens legde de Belastingdienst een navorderingsaanslag op over 2008, waardoor het inkomen op een positief bedrag uitkwam. Op het aanslagbiljet stond dat de verliesverrekening door de navordering over 2008 verviel. De Belastingdienst corrigeerde de verliesverrekening door het opleggen van een navorderingsaanslag over 2005. De daarvoor vereiste verliesherzieningsbeschikking over 2008 ontbrak echter. Dat was voor de rechtbank aanleiding om de navorderingsaanslag over 2005 te vernietigen.

Bron: Rechtbank | jurisprudentie | ECLINLRBGEL20185454, AWB 17/4598 | 10-01-2019

Terug